Voisin tehdä tästä jonkinlaisen potilaskertomuksen, yhtä paljon mulla on vaivoja kuin mummuilla vuodeosastolla. Maanantai-illalla mua alkoi huimata ja tiistaina kävin lääkärissä. Kun mulla on tää flunssa tai enimmäkseen kova yskä, niin ajattelin, että täytyyhän mulla olla jokin selvä tauti. Tällä kertaa ei löytynyt edes poskiontelotulehdusta. Lääkäri pisti mut kävelemään edestakaisin ja pyörähtelin kuin muotinäytöksessä ja meinas, että mulla on asentohuimausta, mitä se sitten liekään. Sitten mulla oli verenpaine koholla ja kummallista kyllä lääkäri ei puuttunut siihen mitenkään. Tänään kävin koulumme terveydenhoitajan luona ja yhä on paineet koholla. Terveydenhoitaja ihmetteli, miksei lääkäri puuttunut asiaan mitenkään. Sain lappusen terveydenhoitajalta, missä luki kaikki mahdolliset ohjeet; tupakka ja alkoholi pois, samoin suola. Lisää liikuntaa ja painonpudotusta. Niinpä, kyllähän mä jo ennestäänkin tiesin mikä minussa on vikana. Menen maanantaina uudelleen terveydenhoitajale mittaamaan verenpaineeni, katsotaan nyt.
Huomenna mulla on se sydänultra, kaipa voisin sielläkin puhua korkeasta verenpaineesta, vaikkei ne siellä siihen varmaan mitenkään puutu.
Töissä tuntuu puuhaa olevan enemmän kuin viime vuonna, yhtään ei ehdi hengähtää. Sitten vielä kun toimitaan sairaslomien takia vajaalla, niin alkaa olla aivan loppu. Olkoon miten vain, niin haluan muutaman vapaapäivän syyslomalla.
Ai niin, sainhan lähetteen allergiatesteihin. Tänään kun yritin varata netin kautta aikaa laboratoriokeskuksesta, niin Nokialle eka aika oli vasta 16.10, Pirkkalaan pääsin sitten kaksi viikkoa aiemmin, mutta aikaa on kyllä siihenkin.
Molemmat tytötkin ovat flunssassa, Mari on pari päivää sairaslomalla ja kaipa Miia hakee sitä samaa huomenna. Tyttäreni kyllä osaavat sairastaa, sitä minä en ole koskaan saanut tehdä. Ei kotitöitä senkään vertaa, mitä normaalisti. Mä saan nykyään jopa kissatkin ruokkia. Itseään tästä saa syyttää, miksen ole koskaan lapsiltani mitään vaatinut.
Ja sairaiden lista jatkuu: Pipsan vatsa on kuralla tai nyt illan mittaan on tullut pelkkää lientä. Emmerdalen aikana Pipsa pyysi kahdesti ulos. En tiedä pitäisikö Pipsa viedä jonnekkin, kun viimeksi näytti kuin ulosteen mukana olisi tullut verta.
Sakulla on huomenna koulussa valokuvaus, ostin sen kunniaksi uuden paidan sille, vaikka rahat on aivan finito. Miia pyysi taas rahaa koulukirjoihin. Kuka sanoo, että mun velvollisuuteni on maksaa 20-vuotiaan kaikki kulut? Isänsä pääsee helpolla, ei maksuja, ei huolia, ei yhtikäs mitään. Miksen syntynyt mieheksi???
Viikonlopuksi olisi tarkoitus lähteä maalle, toisaalta helpotus päästä pois kotoa. Samat hommat maallakin on, mutta odotan jo miten saan tehdä valkean olkkarin pesään. Villasukat pitäis myös kaivaa mukaan. Sunnuntaiksi on ainakin luvattu ihanaa ulkoilusäätä:)